Saturday, October 29, 2011

This Is #CMBParody.

kira kira sebulan yang lepas.

"#nowplaying Cinta Muka Bulu by Najwa Latiff"

"Cinta Muka Bulu? wtf!"

dan terus @ciksenah membahan tweet itu sampai berpanjang lebar menjadi satu lagu penuh. dan secara senyap senyap, @shamhardy sudah pun menyalin setiap kata didalam lirik tersebut. dan terus sham menyapa senah.

"jom buat parody video lagu ni?"

"jom! kita ajak @elmielmo sekali"

aku yang tengah jobless dua bulan pon menjawab.

"aku on je! jom meeting jumaat ni dekat kl sentral"

tibanya hari jumaat, bermesyuarat pertamalah kami bertiga. sambil menyuap mulut masing masing dengan BK single burger king. aku pada mulanya ambil acuh tak acuh saja projek ini. tapi sebab aku nampak kesungguhan sham, aku mula jadi bersungguh. kami putuskan untuk berkumpul semula sabtu depannya. kali ini bersama para pelakon, para team crew, dan semua yang terlibat.

mesyuarat berjalan lancar selepas itu. siap sempat main game lagi ramai ramai. dan kami telah meminta pertolongan @aizadfahmy untuk meminta @ramonaazween tolong rekodkan lagu yang bakal dinyanyikan @luna_rahman.

selasa seterusnya, kami mulakan sesi recording suara untuk lagu parody ini. yang pada mulanya, masing masing dalam studio gelak sakan. sebab tak tahan nak dengar nak nyanyi lagu tersebut. tapi akhirnya semua jadi lengkap.

ahad seterusnya, kami terus memulakan sesi penggambaran. yang sedikit pon tidak ada masalah. masing masing memberi komitmen seratus peratus.

dan aku mengambil masa hanya 4 jam untuk mengedit music video ini. sebelum ianya dilancarkan di #octtwtfest yang lepas. dan mendapat sambutan baik sehingga ke hari ini.

Alhamdulillah.


Twitterjaya Presents: Cinta Muka Buku's Parody Video.

Director : @elmielmo.
Producer : @shamhardy.
Director Of Photography : @encikzymn.
Assistant Director : @bainunwaheeda.

Original Song : @NjwaLatif.
Lyrics : @ciksenah.
Vocal : @Luna_Rahman.
Minus One : @hazardgeek.
Voice Recording Engineer : @RamonaAzween.
Vocal Teacher : @AizadFahmy.

Starring : @setonsebata & @syamimkomi.
Cameo : @shezzlah, @karrotgold, @afiqzulkefli, @nadhirabrundage, @zhafryyzynski, @Farahmox, @Apeng08, @johanhafiz, @KamarulEsa, @faliqfahmie, @babyjanejuliet, @iyayayaOH, @nffsR, @iamlepp, @hasbishahrir, @hariznasir & @ayuzullifan.

Credit : @afiqsiddhartha, @AinaAzizi, Tutti Frutti Laman Seri Shah Alam & Geeks Studio.

Vocal Recording at Geeks Studio owned by @RamonaAzween.http://www.facebook.com/GeekStudio
Original Song is copyrighted by @NjwaLatif.