Saturday, October 23, 2010

emosi terganggu.

emosi aku berada di lantai paling bawah sejak dua tiga hari ini. ALL TIME LOW! aku cuba sedaya upaya untuk tidak menunjukkan perasaan emosi bodoh aku tu. cover baik punya dekat status facebook. dekat twitter. bila difikirkan balik, pandai jugak aku ni berlakon.

nak jadi pengarah ke nak jadi pelakon?

emosi bangsat aku datang sejak dua menjak ni berpusu-pusu. aku rasa macam nak memberontak. aku rasa diri aku loser gila. segila gila loser. bukan loser sebab loser, tapi loser sebab tak berani. lelaki yang tak berani adalah loser terhebat.

aku tau aku nampak buruk tulis entry ni. tapi aku taknak nampak cantik je selalu dekat blog ni. kadang kadang benda buruk ni yang mengajar aku suatu hari nanti.

aku tak tau kenapa aku tak berani gila nak teruskan apa yang aku dah usahakan selama ni. luah dah luah. tapi aku rasa aku patut cuba lagi, supaya aku dapat apa yang aku kejar. tapi? tapi aku penakut.

aku takut saat ditolak. aku takut saat diignore. aku takut saat aku kehilangan.

aku tau kalau aku biar je hubungan tu macam sekarang ni, aku takkan hilang apa apa. at least aku dengan dia masih berkawan macam biasa. tapi sampai bila?

seronok je aku tengok kawan kawan aku bahagia. senang je dorang semua dapat bahagia yang dorang cari. tak payah nak susah susah macam aku. serius, loser sangat dah aku ni.

dua tahun. dua tahun sejak kali terakhir aku bersama dengan seorang perempuan. aku rindu untuk mencintai. aku rindu untuk dicintai. aku rindu untuk menjadi bahu, aku rindu untuk meminjamkan telinga.

tapi kalau dah Tuhan tu cakap, belum masa, takkan aku nak melawan? kan? jadi jawapannya, redha.

sampai bila nak redha?

sampai mati?

ergh!

5 comments:

ceghap said...

salah tu. ajal maut jodo pertemuan. Semua ketentuan ALLAH. Tuhan tak cakap belum masa tak boleh melawan. tapi lakukan dengan betol. bukan melawan perintah ALLAH tapi usaha. Jodoh. Its too complicated to be explained. Sebab Ketentuan ALLAH kan. Tapi kita sebagai manusia kena berusaha.

Ada orang kapel 6 tahun then clash tapi lepas dia jumpa laki lain xsampai 2 bulan dah tunang dan tak sampai 5 bulan dia kawen. Itu maksudnya Jodoh dia bukan yang 6 tahun tu. But at least dia berusaha.

Macam rezeki, ko nak tunggu duit harta benda jatuh dari langit? tak mungkin. Kena usaha dan yang pasti dengan betol.

Jodoh, ko nak awek/bakal bini/bini ko jatuh dari langit jugak ke? tak kan? semuanya usaha. Risiko kena reject risiko putus cinta. Bila-bila pon ada. Ko fikir je tak semestinya ko dah kawen/nikah ko tak mungkin akan bercerai. Semua orang tak nak bercerai kan? Tapi tetap ada risiko kan? But mungkin kita boleh cakap dah kawen tak kan nak main-main? Mesti kena serious rite? Takan kawen then nak cerai.

Sama jugak konsepnya ko nak cari bakal bini. Pilihlah yang kau btol-betol nak buat bini. Bukan sekadar nak geli-geli. Kalau niat kau sekadar geli-geli memang peratus kau nak ditinggalkan atau meninggalkan adalah hampir 99%. Jadi aku syorkan ko fikir betol-betol, awek yang ko minat tu betol ke kau nak buat bini. set mentaliti kau macam kau nak set mentaliti kau untuk buat keputusan nak nikah dengan dia dan nak hidup sampai akhir hayat kau. Kalau btol itulah pilihan kau. OK. berusaha untuk dapatkan dia.

Tapi ingat, ko konfiden tak dia pon nak buat kau jadi suami dia? Bercinta ni sebenarnya tak boleh main-main. Kebanyakan orang cakap nak kawen, but sedalam-dalamnya dalam hati dia dia just nak main-main hanya sekadar mengembirakan hati yang lara. Sebab tu jadi selalu putus.

Pebetolkan niat dan tekad. Dan analyse that girl. Kalau dua-dua dah betol serius. InsyaALLAH korang bertahan lama. Semua perkara ada risiko. Jangan down. itu semua dugaan dan ujian ALLAH untuk berikan kita hikmah besar yang kita sendiri tak terlintas difikiran. Lulus kita ujian itu insyaALLAH dapatlah nikmat dariNYA.

Tips untuk kau buat keputusan untu terus serius berusaha tackle awek tu atau kau biarkan dia je. Ko solat sunat taubat, then sunat hajat, then buat sunat istiqarah. taubat segala dosa yang kita dah buat tak kira besar ataupun kecik. hajat, doakan dipermudahkan segala urusan, diberi petunjuk dan segala hajat kau. Istiqarah, mintak petunjuk dari ALLAH sama ada betol atau tak pompuan tu adalah jodoh kau. Mintak petunjuk siapakah jodoh kau. Atau mintak petunjuk perlukan kau btol2 serius dengan awek tu. atau mintak petunjuk sama ada awek tu mmg jodoh kau atau orang lain. kalau orang lain tunjukkan.insyaALLAH. Recomend buat waktu malam sebelom kau tidur. InsyaALLAH ALLAH akan beri kau petunjuk dalam mimpi. Kali pertama tak nampak? buat lagi, 3 kali berturut2 atau tiga kali sampai kau yakin. atau kalau 3 kali tak nampak gak, ikut gerak hati kau, berat untuk teruskan dengan dia atau tak. InsyaALLAH berhasil. recomend lagi betol2 bertaubat insyaALLAH ALLAH bagi petunjuk pada hari pertama kau buat. Kalau dapat itu rezeki kau. Apa-apa pun cuba untuk tak tinggalkan solat. sebab Solat tiang agama. Solat buatkan kita bertambah yakin dengan ALLAH. Solat buatkan kita tak akan down dengan perkara dunia ni. solat buatkan kita betol2 berserah pada ALLAH selari dengan maksud islam tu sendiri iaitu, berserah bulat-bulat kepada Tuhan yang maha Esa, ALLAH yang maha Satu. InsyaALLAH.

Dahlia Mazelan said...

panjang nya acap tulis!

Encik Zymn said...

kalau boleh like komen acap tu dah lama aku like!

::ThisIsNotMe:: said...

panjang dr penulis blog

Amal said...

aaa. tak jadi nak tulis sebab yang komen first tu dah komen dulu.