Thursday, June 10, 2010

buta dan tidak mengenali.

orang kata cinta itu buta.

cinta tak kenal warna kulit. lelaki india dengan perempuan cina. perempuan melayu dengan lelaki mat salleh. sekarang ada mamat kulit hitam [nigga] , yang cuba mengorat perempuan melayu. [trend] cinta mana nampak warna kulit kau apa. kata buta.

cinta juga tak pernah kenal usia. laki tua kerepot , masih digilai gadis sunti. asalkan ada money. wanita berusia , masih ada didampingi lelaki funky muda remaja. asalkan saling mencintai , tak ada hal. cinta tu mana nampak umur kau orang berapa. kata buta.

cinta tak pernah kenal jarak. letaklah lelaki di US , perempuan di Selayang. pacaklah wanita tu dekat rumah nombor 4 , lelaki itu rumah nombor 5. cinta mana nampak jarak tu jauh ke dekat. kata buta.

cinta tak pernah kenal pangkat darjat. perempuan tu kaya betul pakai peugeot , lelaki tu naik komuter je. lelaki tu bukan bakal pilot , perempuan tu jururawat je. cinta mana nampak kau kaya ke tak , kau pakai kereta apa semua. kata buta.

cinta tak pernah kenal rupa. perempuan alamak cun nya idaman ramai lelaki macam liyana jasmay , lelaki dia alamak hidung kembang macam aizat. TETT ! cinta mana nampak kau handsome dia gorgeous. kata buta.

cinta tak pernah kenal fame dan populariti. lelaki dia vokalis band hebat satu malaysia kenal , perempuan tu tolong mak potong ayam dekat warung je. perempuan tu orang terkenal satu dunia [paris hilton] , lelaki tu duduk rumah je goyang kaki [aku]. cinta mana nampak kau popular ke tak. kata buta.

cinta tak pernah kenal fizikal orang. lelaki gemuk gedempol , perempuan tu keding. perempuan tu tinggi macam model , lelaki tu pendek macam aku. cinta mana nampak kau tu tinggi ke gemuk ke. kata buta.

cinta memang buta. tapi agak agak la nak buta pon janganlah sampai tak nampak aku. tu bukan buta , tu butoh pak hang.

5 comments:

Farah-Izzaty said...

ayat yg best.. mcm nak promote kat blog aku je.. hahaha..

zatil said...

butoh pak hang <-- teringat kat AG. haha.
lagi satu, janganlah kantoikan LJ ngan Aizat! TETT! bahahah~

fynn jamal said...

ngahahahahahahahaah.
terbaik.

Along said...

ayat last TERBAIK!

scha said...

cinta tak pernah kenal fizikal orang. lelaki gemuk gedempol [kau], perempuan tu keding [mary] ?