Monday, April 19, 2010

kenapa perlu dicemarkan

aku ada satu soalan untuk kau orang. kau orang buat facebook tujuan untuk apa sebenarnya ?

kalau soalan tu ditujukan dekat aku , aku jawab , aku buat sebab aku nak sentiasa berhubung dengan kawan-kawan sekolah lama aku dulu. dengan keluarga aku bila aku jauh. dengan keluarga jauh aku. dengan kawan-kawan sekampus aku. dan juga aku nak cari kawan baru.

tapi apa yang aku nampak sekarang ni , facebook ni dah tercemar.

tercemar dengan manusia-manusia kolot yang bikin akaun facebook semata-mata sebab nak cari downline dalam multi level marketing dia orang.

sibuk duk tag gambar duit. duk tag gambar surat khabar yang ada tunjuk pasal duit. tag gambar flyers pasal seminar berkaitan duit.

tolong faham , kau dah lari dari matlamat sebenar social networking. kau bukan dalam multi level NETWORKING !

sekali lagi aku tanya , apa sebab kau buat facebook ? serius tolong jawab.

1 comment:

coffeeaddict said...

aku punya sebab sama dengan kau.