Wednesday, July 25, 2012

puas hati mak jemah.

hello.

dalam dunia ni tanpa disedari, kita hidup atas dasar memuaskan hati orang lain. dan bukan memuaskan hati diri sendiri. siapa yang boleh hidup dalam persekitaran yang memuaskan hanya hati sendiri memang golongan yang paling power dalam dunia.

tak kisahlah dalam terma apapun, dalam situasi apapun, mesti kita kena puaskan hati orang lain. contoh umum macam kerja. contoh paling dekat, benda yang aku tengah tulis ni. dalam kepala nak tulis benda lain, benda yang terus tepek dekat siapa siapa yang aku nak tepek. tapi tangan tak izinkan. terpaksa tulis benda lain.

sebab apa? sebab jaga hati oranglah punya pasal.

haih.

dan sebab jaga hati orang punya pasal, aku tak jadi nak tulis langsung apa yang aku nak tulis.

kelakar tak entry kali ni?

kahkahkah gelak hati aku sendiri.

puas hati aku, mak jemah.

selamat bersahur! :p

No comments: